maanantai 16. maaliskuuta 2015

Markkinointi ja Mainonta

Markkinointi on tärkeä osa yrityksen liiketoimintaa. Sen tavoitteena on taata yrityksen kasvu. Markkinointisuunnitelma on yrityksen tarpeellinen työkalu, jonka avulla pidetään huolta markkinoinnista.
Markkinointisuunnitelma kuvaa yrityksen nykytilaa ja tavoitteita sekä erittelee ne toimenpiteet, joilla kasvu pyritään saavuttamaan. Suunnitelman tarkoitus on palvella yrityksen koko liiketoimintaa. Siksi sen sisältö noudattelee samaa linjaa kuin yrityksen laajemmat strategiavalinnat.
Markkinointisuunnitelma pitää sisällään tiedon markkinoista ja kilpailijoista. Se kuvaa kohdemarkkinoita eli kenelle yritys myy palvelujaan tai tuotteitaan ja minkälaisella markkinaosuudella. Se sisältää myös käytännöllisen markkintointistrategian, tiedon eri toimenpiteiden kustannuksista sekä suunnitelman asiakassuhteiden hallintaan.


Hyödyllisiä linkkejä:
Hyvät kotisivut  yrityksille ja yhteisöille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti